Vanliga frågor

Kan man folkbokföra sig på en postbox?
Ingen seriös uthyrare av postboxar tillhandahåller adresser för att folkbokföra sig på. Vi hjälper dig att få kontroll över din post oavsett var du bor genom att du anmäler din nya boxadress som din särskilda postadress. Anmälan görs till Skatteverket och blanketten finns här. Vi besvarar gärna frågor kring detta närmare.

Kan jag sända någon annan att hämta min post?
Ja, om personen känner till ditt boxnummer och personliga kod som du själv väljer vid registrering.

Lämnas uppgifter ut till myndigheter?
Nej! Brevia delar inte med sig att uppgifter kring kund engagemang till myndigheter eller andra register. Undantaget vid beslut av åklagare då vi tvingas lämna ut dagsaktuella uppgifter.

Hur många nycklar får man till postboxen?
En nyckel ingår, fler finns att köpa till för 100 kr /st

Vad kostar eftersändning av min post?
Vi debiterar 19:-/tillfälle exklusive gällande porto. Vid scanning kostar de första 50 sidorna 29:-/tillfälle, vid fler än 50 sidor 49:-/tillfälle.

Vad händer med post som kommer till min box efter avslutad hyresperiod?
Den posten returneras till avsändare.

Hur säger jag upp min postbox?
Två månader innan din hyresperiod går ut lägger vi ut en faktura in din box. Om den efter 2 påminnelser inte betalas uppfattar vi det som en uppsägning. Du behöver alltså inte göra någon uppsägning. Eventuell betald deposition för nyckeln återbetalas om den är återlämnad innan hyresperiodens slut.